Política de cookies
Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxe l'enllaç per a més informació.

X

El PSPV-PSOE demana frenar la reforma de la llei de plurilingüisme per a garantir la presència del valencià en el sistema educatiu: “Mazón està tractant de desprestigiar la nostra llengua”

  • El grup socialista presenta una iniciativa en les Corts en la qual també destaca la necessitat de fer un diagnòstic del “districte únic” amb participació de tota la comunitat educativa, pares i mares, consells escolars, professorat i sindicats d’ensenyament.
  • El portaveu socialista d’Educació en les Corts, José Luis Lorenz, adverteix que la modificació de la norma “deixaria a una part de l’alumnat sense la possibilitat d’accedir a les competències en valencià, creant desigualtat en un mateix territori i abocant a les famílies a prendre una decisió i una responsabilitat que pertany a l’administració”.

València, 4 de febrer de 2024.- El portaveu socialista d’Educació en les Corts Valencianes, José Luis Lorenz, ha anunciat la presentació d’una Proposició no de Llei (PNL) en la qual es demana frenar la reforma de la llei de plurilingüisme per a garantir la presència del valencià en el sistema educatiu, ja que, amb aquesta modificació, el que està fent Mazón és “tractar de desprestigiar la nostra llengua”.

En eixe sentit, Lorenz ha recordat que la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià “va ser aprovada sense cap vot en contra i va nàixer amb un suport popular i ciutadà innegable i amb un ànim social de recuperar el valencià després de molts anys de persecució, prohibicions i repressió cultural”, i que l’actual norma garanteix “no solament la presència del valencià en el sistema educatiu, sinó que ho fa per a totes les etapes escolars i a tot el territori”.

Així mateix, Lorenz ha destacat que aquest canvi “acabaria amb el consens i la democràcia interna dels centres escolars i deixaria a una part de l’alumnat sense la possibilitat d’accedir a les competències en valencià, creant desigualtat en un mateix territori i abocant a les famílies a prendre una decisió i una responsabilitat que pertany a l’administració”.

En la iniciativa presentada pel PSPV-PSOE, també es destaca la necessitat de fer un diagnòstic del “districte únic” en el qual puga participar tota la comunitat educativa, pares i mares, consells escolars, professorat i sindicats d’ensenyament, ja que aquest model resulta “segregadora” i acaba “amb les premisses d’igualtat i justícia social perquè suposa confondre un dret amb un desig”. Lorenz ha advertit que “els xiquets i xiquetes de famílies amb menys recursos i menys formació s’acabaran concentrant en uns centres” el que suposarà “un factor de desconnexió desigualtat i desconnexió social”: “En una societat tan diversa, complexa i desigual, la funció social de l’educació és un catalitzador per a mitigar eixes desigualtats”, ha conclòs.