- La portaveu socialista de Transparència en les Corts, Mercedes Caballero, reclama que Mazón “deixe d’utilitzar diners públics per a amagar el seu menjar en el Ventorro i netejar la seua imatge amb publicitat il·legal”
- La diputada sol·licita la documentació sobre l’empresa adjudicatària i el cost d’una campanya d’autobombo que no informa els afectats de cap servei o ajuda enfront de la catàstrofe
València, 21 de desembre de 2024.- La portaveu de Transparència del PSPV-PSOE en les Corts Valencianes, Mercedes Caballero, ha exigit al Consell “la retirada immediata de la campanya de publicitat institucional de la Generalitat ‘Pla Recuperem València’ per vulnerar la llei de publicitat institucional per a l’interés ciutadà. Caballero ha denunciat que aquesta campanya de “vergonyós autobombo” suposa “el malbaratament de milers d’euros amb l’únic propòsit de blanquejar la negligència de Mazón en la dana”.
La parlamentària del PSPV-PSOE recorda que la llei 12/2018, de 24 de maig, de publicitat institucional “prohibeix expressament” qualsevol tipus de publicitat amb càrrec a l’erari públic “que tinga com a finalitat destacar els èxits en la gestió o els objectius aconseguits pels subjectes sotmesos a la llei”, així com “la publicitat institucional que tinga com a única finalitat la creació, difusió o millora de la notorietat i imatge de les institucions governamentals i de les administracions públiques, que no estiga vinculada a un dret, servei o activitat concrets”.
La campanya del Consell tampoc s’ajusta a cap dels “principis informadors” que marca la llei en el seu article 4, com el que la publicitat institucional “ha de tindre com a finalitat donar a conéixer els drets i serveis a la ciutadania, a més de responsabilitats cíviques i obligacions legals de la ciutadania o alertes per emergències, complint amb el deure d’informació pública.”
Amb aquesta despesa, Mazón “pretén maquillar la seua nefasta gestió de l’emergència”, assegura Mercedes Caballero. “Que no amague el seu menjar al Ventorro i que no intente netejar la seua imatge a través de publicitat il·legal a costa dels diners de tots els valencians”, ha assegurat la portaveu de Transparència, per a la qual aquesta campanya constitueix “un insult i una falta de respecte als afectats per la dana”.
La parlamentària socialista lamenta que Mazón ha contractat la col·locació d’una lona d’enormes dimensions en un dels edificis de la ciutat de València amb missatges de propaganda en lloc d’informar els afectats sobre com accedir a les ajudes i les seues modalitats, així com dels serveis -si és el cas- que haja posat en marxa la Generalitat. També han aparegut insercions amb missatges com “Estem netejant els nostres soterranis, garatges i baixos. Per a tornar amb el cap ben alt” o “Desenrunar els nostres carrers ens obri el camí de la recuperació”.
“La publicitat institucional en els mitjans és molt necessària per a donar a conéixer les ajudes i serveis als afectats per la dana, però aquesta campanya no té una altra fi que blanquejar a Mazón. Cap lona podrà tapar les vergonyes de qui sembla que encara no s’ha alçat de la taula del Ventorro. Mazón no ha entés res. Els valencians rememoren la tragèdia i la negligència de Mazón cada vegada que veuen aquesta propaganda”, censura la parlamentària socialista, que ha sol·licitat al Consell la documentació sobre l’empresa adjudicatària i el cost d’una campanya d’autobombo que no informa els afectats de cap servei o ajuda enfront de la catàstrofe.