- El portaveu d’Infraestructures, Ernest Blanch, reclama la compareixença del nou secretari autonòmic, Javier Sendra, per a instar-li a canviar “un full de ruta caòtica que va començar amb la retallada pressupostària més brutal dels últims anys i continua amb una nefasta execució de les inversions”
- Blanch destaca que el Govern d’Espanya “tira del carro amb el triple d’inversió licitada que el Consell, mentre Mazón continua tirat a la fresca de l’estiu valencià”: “Condemna a la Comunitat al furgó de cua en les inversions, sobretot a Castelló, la província 50 de 52 amb menys obres”
València, 11 d’agost 2024 – El portaveu d’Infraestructures del grup socialista de les Corts Valencianes, Ernest Blanch, ha sol·licitat la compareixença del nou secretari autonòmic d’Infraestructures i Transports, Javier Sendra, per a reclamar-li explicacions davant l’any “infaust” i el “fracàs” del Consell de Mazón amb la gestió de les infraestructures de la Comunitat Valenciana, alguna cosa “que s’ha evidenciat amb la destitució i eixida dels seus responsables i amb el desmantellament la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori onze mesos després d’iniciada la legislatura”.
Només onze mesos han fet falta -ha subratllat Ernest Blanch- perquè Mazón haja fulminat als responsables del caos. Primer, amb el canvi de la titular de la conselleria, de Salomé Pradas a Vicente Martínez Mus. I fa uns dies, amb el cessament del secretari autonòmic d’Infraestructures, Vicente Dómine, cervell gris de totes les accions d’aquest departament durant molts anys en de governs del PP i autor intel·lectual de tots els excessos i contradiccions en matèria d’infraestructures que s’han anat produint des que governa Mazón”. A les eixides de Pradas i Setciències, s’han sumat canvis en tres direccions generals, la secretaria autonòmica de Medi Ambient i la sotssecretaria.
El parlamentari del PSPV-PSOE ha mostrat la seua “enorme preocupació” per la “frenada” del Consell del PP en les inversions i infraestructures de la Comunitat Valenciana i no ha ocultat el seu”temor” que els canvis en la Conselleria “no serviran per a evitar que aquesta siga una legislatura abocada al caos i fracàs de la gestió del PP de Mazón, que continua tirat a la fresca“
Per això, Blanch exigeix a Sendra, substitut de Setciències, que “aclarisca el full de ruta tan caòtic que estan duent a terme i si seran capaços en el que queda de legislatura de corregir decisions tan greus com la destralada del 42% i 100 milions en el pressupost d’inversions del programa d’Infraestructures Públiques, o del 74% en ferrocarrils, en el que va ser la retallada més brutal dels darrers anys en aquesta matèria i que va deixar a la conselleria lligada de peus i mans”. A aquesta situació cal afegir la “nefasta” execució de les inversions, que ha situat a la Comunitat Valenciana “en el furgó de la cua de la realització inversora entre les 17 comunitats autònomes”, mentre el programa d’Infraestructures “està amb una execució un 11% inferior a la del Consell de Ximo Puig el juny de 2023”.
Entre els “errors” de la Conselleria, el diputat recorda “els retards amb l’estació d’Alacant, les ocurrències amb l’ampliació del TRAM fins a Sant Joan i Mutxamel o les grans retallades que s’estan comprovant en el dia a dia de la gestió de la Conselleria”.
El Govern d’Espanya, el triple que Mazón
Per a Ernest Blanch, eixa situació “contrasta molt amb el Govern d’Espanya de Pedro Sánchez que, com assenyalen les xifres de l’associació d’empreses constructores i concessionàries, ha licitat el triple d’obra pública en la Comunitat Valenciana que Mazón des que governa”. “El volum d’obra licitada de Mazón està en les tres províncies per davall de la mitjana per habitant d’Espanya, alguna cosa que desmunta el fals alacantinisme del qual fa gala i que és particularment greu en el cas de Castelló, on la inacció del Consell està condemnant a Castelló a ser la província 50 de 52 amb menor inversió en marxa de tota Espanya”.
El parlamentari del PSPV aprofitarà la compareixença de Sendra, “pel mateix caos imperant”, perquè aclarisca en concret la polèmica per l’ampliació del TRAM a Mutxamel i Sant Joan, en la qual recentment la conselleria “ha rebut una estirada d’orelles del Síndic per no facilitar la documentació relativa a aquest projecte” i sobre “la manera d’executar aquesta actuació sense partida pressupostària per a 2024, després que el PP rebutjara les esmenes socialistes de recuperació dels més de 2 milions d’euros que es tenien en 2023 per a fer el projecte”.