- Herick Campos destaca que “el compromís d’una AP7 gratuïta en el seu pas per la Comunitat només ha estat possible gràcies a un govern socialista
- El coordinador de Foment del PSPV-PSOE en les Corts Generals critica que el PPCV mai reivindiqués davant Mariano Rajoy la necessitat que aquesta via fóra gratuïta en finalitzar la concessió
València, 10 de febrer de 2019.- El coordinador de Foment del Grup PSPV-PSOE en el Congrés, Herick Campos, ha anunciat que els socialistes valencians han presentat una Proposició No de Llei (PNL) per a garantir que, a partir de l’1 de gener de 2020, moment en el qual finalitza la concessió, l’AP7 siga gratuïta i d’accés universal en el seu tram entre Alacant i Tarragona i siga el Govern qui assumisca la gestió d’explotació i manteniment. “La iniciativa que hem presentat recull el full de ruta que sempre hem defensat des del PSPV-PSOE i que ha estat acordada entre la Generalitat i el Govern”, ha assenyalat.
En aquest sentit, Campos ha destacat que “el compromís d’una AP7 gratuïta en el seu pas per la Comunitat Valenciana només ha estat possible gràcies a un govern socialista després de molts anys de bandades i ambigüitat de Mariano Rajoy i els seus respectius ministres de Foment”. “El Govern de Pedro Sánchez és un govern aliat amb els valencians i les valencianes que compleix amb una reivindicació de la societat civil valenciana i que des del PSPV hem defensat amb multitud de propostes tant en el Congrés com en Les Corts“, ha indicat el diputat socialista.
La PNL presentada pels parlamentaris del PSPV-PSOE insta al Govern que després de la finalització de l’actual contracte de concessió, el 31 de desembre de 2019, assumisca la gestió de l’explotació i manteniment a través de l’adequat instrument de l’Administració General de l’Estat així com al fet que s’aplique “el principi d’igualtat als usuaris, per la qual cosa aquesta carretera passarà a tenir el mateix criteri d’ús que hi haja per al conjunt de la Xarxa de Carreteres de l’Estat que no siguen autopistes el que suposarà que siga gratuïta”.
La moció exigeix així mateix que l’empresa concessionària deixe la via en “òptimes condicions de conservació i manteniment”, que s’estenguen “les bonificacions per a vehicles pesats ja vigents en l’AP-7 a Tarragona fins a Torreblanca“, s’estudie “la implantació de mesures similars en altres trams de l’AP-7 al seu pas per la Comunitat Valenciana” i es negocie amb la Generalitat “les actuacions necessàries per a millorar la funcionalitat i connectivitat de l’AP-7 incloent aquelles connexions necessàries i les ampliacions de capacitat per a garantir una adequada cohesió social i territorial”.
Sobre el nombre de noves sortides, Campos ha destacat que els Pressupostos Generals de l’Estat de 2019 presentats pel Govern d’Espanya ja recullen dues de les sol·licituds realitzades per la Generalitat, amb 12 milions d’euros per a l’accés d’Oliva que permetrà utilitzar ja l’1 de gener de 2020 l’AP7 com a circumval·lació de la localitat. A més, ha assenyalat que “l’important és que la Generalitat definisca amb el Govern aquestes actuacions, i això s’està fent”.
SILENCI DEL PPCV
El diputat del PSPV-PSOE ha criticat al seu torn la posició del Govern del PP, ja que mai va arribar a afirmar i a comprometre’s amb què l’AP7 fos gratuïta una vegada conclosa la concessió, i fins i tot, ha afegit, en respostes parlamentàries “reconeixia que s’estaven estudiant diferents opcions”. També ha recriminat el silenci i justificacions del PPCV que fins a juny de 2018, amb Sánchez ja en Moncloa, mai va demanar la gratuïtat d’aquesta via quan acabés la concessió, ni va demanar bonificacions ni cap mena d’actuació complementària al Govern de Rajoy. “El PP d’Isabel Bonig preferia callar i assegurar el seu lloc en les llistes que defensar els interessos de la Comunitat”, ha sentenciat.