- El portaveu de Transport del PSPV-PSOE en Les Corts, Michel Montaner, afirma que “les actuacions d’FGV van ser igual de qüestionables que les que va prendre Carlos Mazón com el director de l’emergència”: “La seua inacció va posar en perill la vida d’usuaris i maquinistes als qui no se’ls va donar la seguretat necessària”
- Els socialistes valencians pregunten a Mazón si “complirà amb els principis fonamentals de seguretat arreplegats en la Llei de Seguretat Ferroviària de la Comunitat Valenciana”: “La Generalitat no va fer res amb la via de Metrovalencia fins que es va llançar tard i malament l’ES-Alerta”
València, 12 de febrer de 2025.- Les Corts Valencianes han aprovat hui sense el vot del Partit Popular de Mazón que Metrovalencia pose en marxa una comissió d’investigació interna sobre l’ocorregut en el sistema ferroviari valencià el dia de la DANA. La iniciativa proposada pel PSPV-PSOE insta a Mazón a “complir la llei de seguretat ferroviària i posara en marxa una investigació tècnica per a conéixer com es va actuar per part dels responsables del Consell i d’FGV el passat 29 d’octubre quan 227 persones van perdre la vida”.
En aquest sentit, el diputat socialista ha afirmat que “la terrible DANA que va arrasar la província de València el mes d’octubre passat va causar un greu impacte en més de 80 poblacions de la província de València i també en les infraestructures de Metrovalencia els trens de les quals van continuar circulant amb normalitat malgrat les diferents afeccions que es van anar produint al llarg del dia” i ha subratllat que “aquesta inacció va posar en perill la vida d’usuaris i maquinistes als qui no se’ls va donar la seguretat necessària”.
Així mateix, Montaner ha recordat que “durant tot el dia i malgrat les diferents afeccions en la xarxa de Metrovalencia, FGV va continuar amb el servei amb normalitat fins que el CECOPI va decidir enviar l’alerta a la ciutadania” i ha lamentat que “les actuacions d’FGV van ser igual de qüestionables que les que va prendre Carlos Mazón com el director de l’emergència”. Amb tot això, els socialistes valencians han preguntat a Mazón si “complirà amb els principis fonamentals de seguretat arreplegats en la Llei de Seguretat Ferroviària de la Comunitat Valenciana” i han insistit que “la Generalitat no va fer res amb la via de Metrovalencia fins que es va llançar tard i malament l’ES-Alerta”.