Política de cookies
Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxe l'enllaç per a més informació.

X

Les Corts mostren el seu suport unànim a la taronja valenciana i reclamen campanyes promocionals per a potenciar el seu consum

You are currently viewing Les Corts mostren el seu suport unànim a la taronja valenciana i reclamen campanyes promocionals per a potenciar el seu consum
  • La iniciativa, presentada pel PSPV-PSOE, insta a “posar en marxa mecanismes que afavorisquen el posicionament dels cítrics en el mercat” i planteja “un aranzel verd per a les importacions agràries procedents de tercers països”

 

  • El portaveu d’Agricultura del PSPV-PSOE a Les Corts Valencianes, David Calvo, assenyala que “tenim la responsabilitat de defensar la citricultura valenciana”: “Estem parlant d’un senyal d’identitat dels valencians i d’un sector que ens necessita”

 

València, 7 de juliol de 2022.– Les Corts Valencianes han aprovat este dijous per unanimitat una Proposició No de Llei (PNL) presentada pel Grup Parlamentari Socialista amb la qual mostren el seu suport a la taronja valenciana i reclamen a les diferents autoritats competents la posada en marxa de campanyes promocionals per a potenciar el seu consum. Així mateix, la iniciativa, presentada pel portaveu socialista d’Agricultura a Les Corts, David Calvo, insta a “posar en marxa mecanismes que afavorisquen el posicionament dels cítrics valencians al mercat” i planteja “un aranzel verd per a les importacions agràries procedents de tercers països”.

En este sentit, el diputat socialista ha assenyalat que “tots els representants púbics tenim la responsabilitat de defensar la citricultura valenciana que està passant moments complexos a conseqüència de la invasió d’Ucraïna” i ha recordat que “estem parlant d’un senyal d’identitat dels valencians i valencianes i d’un sector que ens necessita més que mai”. A més, ha convidat a la resta de dirigents a “no perdre de vista l’estratègia promocional que segueix el plàtan de Canàries que ha permés convertir al producte en un reclam comercial”.

“L’actual campanya de cítrics s’està saldant amb resultats especialment adversos per al sector i sobretot per als productors com la baula més feble de la cadena de valor”, ha advertit Calvo, al mateix temps que insistit que “davant esta situació no hi ha dubte que fa falta articular accions que permeten conferir-li un nou impuls al sector i per a aconseguir-lo la promoció és una eina fonamental”.

Amb tot, la iniciativa socialista proposa iniciar, a través del Fòrum Citrícola Valencià, les gestions necessàries per a incloure dins del tractament en fred a la resta de cítrics – les mandarines, les llimones, les aranges i les taronges d’Israel – així com continuar avançant en les negociacions amb la Comissió Europea perquè s’imposen els tractaments necessaris als carregaments importats amb l’objectiu d’eliminar el risc d’entrada de plagues.