- La portaveu d’Infraestructures del PSPV-PSOE en Les Corts recorda que el pressupost d’FGV s’ha incrementat des dels 18 milions en 2015 fins als 81,7 enguany
- Assenyala que en el pressupost del Govern d’Espanya ha augmentat un 67,8% la quantitat destinada a la xarxa de Rodalia, amb 263 milions, i subratlla que “és la primera vegada que s’ajusta la inversió del Ministeri en aquesta matèria al pes poblacional”
València, 26 de juny de 2021 – La portaveu d’Infraestructures del PSPV-PSOE en Les Corts, Sandra Martín, ha assegurat hui que “el Consell de Ximo Puig i el Govern d’Espanya treballen per a revertir la situació d’abandó i oblit a la qual el PP va sotmetre a la xarxa ferroviària de la Comunitat Valenciana” i ha recordat que l’anterior Govern d’Espanya del PP “va executar un total de 0 euros del Pla de Rodalia”. Així ho ha manifestat en resposta a les declaracions del portaveu d’Infraestructures del PP, Miguel Barrachina, a qui ha recordat que “és la primera vegada que s’ajusta la inversió del Ministeri en aquesta matèria al pes poblacional de la Comunitat Valenciana, alguna cosa que mai va preocupar el Partit Popular”.
En aquest sentit, la diputada socialista ha instat a Barrachina a “repassar les xifres” i a “no oblidar que les mancances en el servei de Rodalia “tenen el seu origen en el maltractament cap a aquesta comunitat per part de l’anterior Govern central del PP”. Així, ha destacat que, en el pressupost del Govern d’Espanya, ha augmentat un 67,8% la quantitat destinada a la xarxa de Rodalia valenciana, amb 263 milions d’euros consignats per a enguany, així com que la inversió en la xarxa convencional, a la qual s’ha referit com “la gran aposta de futur”, ha crescut un 231%.
Quant a les inversions de la Generalitat, ha recordat que el pressupost de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana s’ha incrementat des dels 18 milions en 2015 fins als 81,7 enguany, el que demostra, ha afirmat, “que el compromís del Consell de Ximo Puig amb la xarxa ferroviària es tradueix en fets, a diferència del que ocorria en èpoques anteriors de declaracions grandiloqüents i nul·la execució pressupostària”.
A més, Martín ha recordat que “el mateix PP que ara reclama fons i infraestructures va votar en contra dels Pressupostos Generals de l’Estat de 2019, els primers que contemplaven una inversió de 300 milions d’euros en transport ferroviari”. “Han sigut els i les socialistes en el Govern d’Espanya i en el Consell de Ximo Puig els qui han impulsat les reivindicacions contingudes en l’Agenda Valenciana d’Infraestructures, i els qui treballen perquè els valencians i les valencianes deixen de patir els efectes del menystinc absolut al qual el PP va sotmetre a aquesta terra”, ha conclòs.