Política de cookies
Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxe l'enllaç per a més informació.

X

Mata considera de “extrema gravetat” el transfuguisme i demana un “compromís efectiu i real davant este atemptat contra la democràcia”

You are currently viewing Mata considera de “extrema gravetat” el transfuguisme i demana un “compromís efectiu i real davant este atemptat contra la democràcia”
  • El síndic del PSPV-PSOE en Les Corts, Manolo Mata, explica que el grup socialista portarà al pròxim ple una PNL per a atallar aquestes pràctiques “d’un gran oportunisme polític” i que han sigut encoratjades per Carlos Mazón, a qui Mata s’ha referit com “un deixeble de Zaplana”
  • Mata assegura que des del PSPV-PSOE “utilitzarem tots els mecanismes polítics, jurídics i mediàtics per a mantindre l’actual situació del transvasament Tajo-Segura sense perdre ni un hectòmetre”

València, 13 d’abril de 2021.– El síndic del PSPV-PSOE en Les Corts Valencianes, Manolo Mata, ha considerat de “extrema gravetat” el transfuguisme i ha demanat un “compromís efectiu i real davant aquest atemptat contra la democràcia”. Així ho ha assenyalat en la roda de premsa posterior a la Junta de Sindics, després d’explicar que el grup socialista portarà al pròxim ple de les Corts Valencianes la Proposició No de Llei (PNL) per a atallar aquestes pràctiques “d’un gran oportunisme polític” i que han sigut encoratjades, sobretot a la província d’Alacant, per Carlos Mazón, a qui Mata s’ha referit com “un deixeble de Zaplana”.

Així mateix, Mata també ha destacat que la disposició dels plens del Parlament valencià durant els dimecres i dijous “seguiran en aqueix mateix ordre” però l’aforament, tant d’aquestes sessions com la de les comissions, “s’ampliarà al 75%”, tal com ha aprovat la Comissió de Seguretat, Higiene i Salut d’aquesta cambra”.

Preguntat per l’escrit sobre l’Agència Antifrau presentat a la mesa de les Corts pel Partit Popular, el sindic socialista ha assenyalat que “no es tracta d’un tema de col·lisió de lleis ni de reglaments” sinó que es tracta que una força política – en referència al PP- “vol rebentar una institució a força de demanar informació sobre les seues investigacions”: “És inacceptable des del punt de vista polític; la garantia de l’agència és el secret de la seua activitat, i anar contra això equivaldria al fet que el Govern d’Espanya tinguera dret a veure la llista d’espies del CNI”.

Finalment i sobre el transvasament Tajo-Segura, Mata ha assegurat que des del PSPV-PSOE “utilitzarem tots els mecanismes polítics, jurídics i mediàtics per a mantindre l’actual situació del transvasament sense perdre ni un hectòmetre” i indicat que, “igual que altres forces que abans eren contràries al transvasament, ara el secunden, nosaltres treballarem per a fer canviar d’opinió al Govern d’Espanya”. “Serem inflexibles en la reivindicació del manteniment del statu quo actual”, ha conclòs.

AMPLIACIÓ DEL PORT

Quant a l’ampliació del Port de València, Mata ha considerat que “en qüestions tècniques, la posició del PSPV-PSOE és fer cas als tècnics”. En aquest sentit, ha afegit que “el debat sobre la Declaració d’Impacte Ambiental està resolt, perquè el Govern d’Espanya legitima que la DIA del 2007 continua vigent”, i ha cridat a “mantindre el cap fred”. “L’afecció mediambiental més important ja es va fer en 2012 i és el dic d’abric del port, que afecta les platges del sud de la ciutat”, ha subratllat el sotssecretari general dels socialistes valencians, que ha recordat que “l’ampliació del Port de València implica una concessió a una empresa, que podria demanar danys i perjudicis si es retira aquesta concessió”.

Així mateix, Mata ha apostat per “un port que ha de mostrar a la ciutat la seua cara amable”:

“Des que va desaparéixer la platja de Natzaret, no hem vist cap gest positiu del port i és el moment que mostren el seu compromís amb la regeneració de les platges del sud i amb la integració d’aquesta infraestructura amb la ciutat”. Així mateix, ha recordat que el port “té una estratègia de responsabilitat social important i segueix l’Estratègia Europea de Mobilitat, que compta amb 22 mesures vinculades als ports que passen per avançar cap a les emissions zero o apostar per l’hidrogen verd”. “Podem somiar amb un port ecològic”, ha conclòs.